Reméljük, a kedves olvasók megfogadták
tanácsunkat, és június 23-án ellátogattak a Prőhle Gergely vezette
Petőfi Irodalmi Múzeumba, ahol – mint írtuk – Gyurcsány Ferenc pártjának
gyémánt fokozatú rettegője, Vágó István kvízmester pallérozhatta a
tudásukat.
Ha nem voltak, magukra vessenek, mert sorozatunk új részét
kvízkérdéssel kezdjük, amelynek megválaszolásához a felkészülés
elengedhetetlen. A feladat a következő: ki mondta a következő
idézeteket?
Spiró György, Verebes István, Szász János, avagy Dragomán
György?
1. „A világon nincs olyan hely, ahol
gazdagabb lenne a kulturális élet, mint Budapesten. Ötszázféle színházi
előadást láthatsz egy hónapban. A világon nincs olyan hely, ahol öt
amerikai musical megy egy épületben.
A My Fair Ladyt is megcsinálták húsz városban, ami rendkívüli.”
A My Fair Ladyt is megcsinálták húsz városban, ami rendkívüli.”
2. „A Kádár-korszak második felében nagyobb
volt a szabadság a kulturális életben, mint ma. Ma nem tiltanak be
semmit, de el sem készülhet a mű, ha az alkotója nem elég lojális a
hatalomhoz. Anyagilag kivéreztetnek független szellemi műhelyeket.”
Amíg gondolkodnak, Lendvai Ildikót, a
kommunista diktatúra egyik fő cenzorát konferáljuk fel. Az újabban
közíróvá átvedlett volt szocialista politikust sorozatunk meglehetősen
felzaklatta; gondolhatják, ő igazán ért a kultúrához, hiszen
többedmagával azzal foglalkozott, mit tiltson be és mit ne. A
Kultúrszalon internetes újság ajánlja figyelmünkbe a június 23-án
megjelent kiváló munkát, mint írják: „Lendvai Ildikó a Népszava szombati
publicistája. Figyelemre méltó írásai a véleményrovat második oldalán
látnak napvilágot.
A mai számban Egy kis könyvégetést? címmel
az Orbán-kormány kulturális térhódításáról fogalmazta meg az
álláspontját. Tapintatosan utalt arra, hogy nyolcvan éve, az első
zsidótörvény nyomán is listázás, kirekesztés jött divatba a szellemi
életben, és könyvégetés lett belőle.”
Nyakunkon a nácizmus, retteg a volt
kommunista főcenzor – derülhetnek most egy jót a tájékozottabb olvasók,
megjegyezve: már csak az lenne viccesebb, ha a Lendvait méltató portált a
Fidesz támogatná. Ezen megint jót lehetne nevetni. Nos, ne zavartassák
magukat, nevessenek nyugodtan, a honlapon azt olvassuk, hogy az oldal fő
támogatója a nyíregyházi fideszes diktatúra által fenntartott Móricz
Zsigmond Színház. Ebben viszont már tényleg semmi meglepő nincs, hiszen
még Budapesten sem tartják olyan becsben a rettegőket, mint például
Nyíregyházán. Itt a kultúrát – hogy a rettegő Závada Pál legutóbbi
nyíregyházi mondatait idézzük; igaz, más értelemben használta (lásd sorozatunk 7. részét) – kiadták gebinbe a balliberálisoknak.
De igazságtalanok lennénk, ha most
kipécéznénk ezt a várost, hiszen majdnem mindenhol ugyanez a helyzet,
Székesfehérvártól Gyuláig az önkormányzatok által támogatott kulturális
projektek garantálják, hogy jó megélhetéshez jussanak a balliberális
értelmiségi holdudvar rettegői. A színházak repertoárja szinte minden
városban vegytiszta kozmopolita összeállítás. Thália templomaiból sok
helyen kiirtották a magyar szellemet, a magyar identitást, rettegők
cirkuszává züllesztve a színpadot. Így hát nem egy esetben lehet
tapsolni az olcsó kabaréknak, homoszexuális szeánszként bemutatott
magyar drámáknak, kiforgatott, modernizált, aberrált daraboknak. Mert
ugye ez az igazi művészet, amit mi nem érthetünk, mert bunkók vagyunk.
Ezért kellett a fullasztó légkör elől
elmenekülnie Franciaországba Schilling Árpádnak és feleségének, Sárosdi
Lilla művésznőnek is. Mindketten tele szájjal szidhatták az elmúlt nyolc
évben a Fidesz-diktatúrát a Fidesz-elnyomás által fenntartott
intézményekben, ahol nagyszerű darabokat adtak elő, természetesen
támogatásból. Például a Lúzer című előadást, amelyben (a YouTube-on
érdemes megnézni!) Schilling úr, miközben vicsorog vagy tíz percet a
Fidesz-diktatúrára, meztelenre vetkőzik, hogy a nézők a testére írják az
elnyomást jelképező szavakat. Sárosdi Lilla művésznő – aki azzal
híresült el, hogy állítólag szexuálisan molesztálták – szintén ledobja a
ruháit, meztelen testét borral öntik le, később egy párnát szétszakítva
tollal terítik be. Sárosdi művésznő ezután pucéran, borosan, tollasan
elkezd üvölteni, majd a nézők előtt a mikrofont feltolja a nemi szervébe
és maszturbálni kezd. Az összes egyéb szereplő vonaglik, vergődik,
üvölt, a végén pedig Schilling urat bepelenkázzák. Itt a vége, fuss el
véle!
Láthatják, fantasztikus darabról van szó.
Meg tombol az elnyomás, nincs szólásszabadság, mert hát mégiscsak
diktatúra van! „A fél ország retteg, nehogy valami olyat mondjon,
tegyen, amiért kirúghatják a munkahelyéről. Kádár idejében, ha valakit
ideológiai okokból kitettek az állásából, lehet, hogy egy darabig nem
kapott egyetemi katedrát, de azért nem kellett éhen halnia. Ma ez
bárkivel megtörténhet” – mondta Verebes István színész-rendező úr a 168
Óra június 10-i számában. Hát persze hogy megtörténhet! Sorozatunk
olvasói tisztában vannak azzal, hogy a temetők tele vannak az orbáni
diktatúra balliberális áldozataival. Rengetegen haltak éhen, hiszen nem
volt idejük enni a pénzeszsákok hazacipelése miatt, amivel a mindennapi
terror megnyomorította őket.
De vajon ki tett még ilyet a történelemben?
Lengyel László a Népszava június 23-i számában megtalálja a választ.
Mint írja, Orbán Viktor inkább emlékeztet Rákosi Mátyásra, mint a kései
Kádárra. Lendvai Ildikó viszont Szálasira gondol. Ujhelyi István
szocialista politikus inkább Sztálint látja megtestesülni a
kormányfőben. Szávay István (Jobbik) honatya pedig korábban Hitler
szellemiségét vélte felfedezni, míg tavaly a plakáttörvény elfogadása
után jobbikos sajtóorgánumok Kim Dzsong Un észak-koreai diktátort
állították párhuzamba Orbán Viktorral. Nem csoda, hogy ezek után magát
Belzebubot is a sárga irigység emészti.
Viszont hogy nagy baj van, azt külföldön is
látják. A Democratization folyóiratban megjelent dokumentum szerint
csak az elmúlt évben 24 országban építették le a demokráciát. Sejthetik,
hogy hazánk is idetartozik, sőt mint írják: „Különösen rossz a helyzet
Magyarországon és Lengyelországban, ahol a tanulmány szerzői jelentős
visszaesést könyveltek el a demokrácia tekintetében.” A Varieties of
Democracy című tanulmány a világ háromezer szakértőjének jelentése
alapján állt össze – írja a Népszava június 22-i számában. A látszat
ellenére nem mindenhol ilyen sötét a helyzet. A jelentés szerint „csak
Afrikában érzékelhetők kedvező változások”. Ilyen ország például
Nigéria: „Választási autokrácia helyett választási demokráciának
tekinthető.”
Igazán megnyugtató, hogy ennyire terjed a
választási demokrácia ott, ahol a lakosság pontos számát sem tudják
megállapítani. Apró szépséghiba, hogy Nigéria legnagyobb városát, Lagost
a világ egyik legveszélyesebb településének tartják, helyi beszámolók
szerint gyakoriak az erőszakos bűncselekmények Nigériában, és ezeket
rendőri vagy katonai egyenruhát viselő bűnözők követik el. Az
úttorlaszok alkalmazásával végbevitt fegyveres támadás jellemző
bűnesetnek számít.
Még a Wikipédia is azt írja: „Nigéria
északi területein különösen aktív a Boko Haram iszlamista
terrorszervezet, mely azt hirdeti, hogy a nyugati típusú oktatás és
életmód bűn. A neve is ebből ered, a boko nem csupán a tanítást foglalja
magában, hanem az egész nyugati civilizációt, életfelfogást,
világnézetet, a haram szó pedig azt jelenti: tilos. Közösséget vállalt
az Iszlám Állam terrorszervezettel.”
Nigéria azért is jó hely, mert ott nem
tombol az antiszemitizmus, nem dühöng a nácizmus, a rasszizmus, a
kirekesztés, az idegengyűlölet, mint Magyarországon. Nincs is olyan
nigériai, aki be merné tenni a lábát hazánkba, ha elolvassa, megnézi a
Fischer Ádám, Fischer Iván testvérpár Magyarországról szóló
nyilatkozatait. Fischer Iván, aki a Budapesti Fesztiválzenekar vezetője,
különböző helyeken nap mint nap ezekkel ordibálja tele a nyugati
sajtót: „A magyar politikusok kulturális bűnözők”; „Az én országom tele
van gyűlölködéssel, rasszizmussal, korrupcióval és hazugsággal”; „Ezt a
nagyzenekart meg sem érdemli Magyarország”. Fischer úr már operát is írt
a náci magyarokról, amelyet a New York Times 2013. október 20-i
számában így jellemzett: „Opera veszi fel a harcot a magyarországi
növekvő antiszemitizmus ellen.”
A terjedelmes írás Fischer Ivánt Schiff
András zongoristával és Alföldi Róbert rendezővel együtt az
Orbán-rezsimmel szemben felkelő hősökként méltatja.
Fischer Iván úr meg nem érdemelt
zenekarának költségvetése viszont rajtunk maradt, mint szamáron a fül.
Jó nagy összeg, jó sok pénz, amivel tisztességesen elszámolni már nem
nagyon tudott a „rezsimmel szemben felkelő hős”. A Budapesti
Fesztiválzenekar Alapítvány 2013–2015 közötti gazdálkodásának
ellenőrzése után tavaly novemberben az Állami Számvevőszék azt írta: „Az
alapítvány az ellenőrzött időszakban államháztartási és azon kívüli
forrásból összesen 5,5 milliárd forint támogatást kapott.” Azt is
megállapították, hogy a szervezet nem tud törvényesen elszámolni az
állami támogatással, sőt súlyos szabálytalanságok özönét tárták fel.
Szerencsére Fischer Ádámot sem hagyta a
diktatúra a határ szélén, ahol folyamatosan követeli a kerítés
lebontását. Migránsmentő akciók özönét indította, támogatta, közben
külföldön mindenhol ódákat zengett az idegengyűlölő magyarokról.
Márciusban emberi jogi díjjal tüntette ki Soros Györgyöt. Jócskán volt
rá keret abban a pénzeszsákban, amellyel a Fidesz-diktatúra immár nyolc
éve próbálja elnyomni.
Fischer Ádám úr most éppen Wagnerrel harcol
a migránsok jogaiért – írta június 20-án a Népszava. Ki nem találnák,
hol! Hát a náci Fidesz által fenntartott Művészetek Palotájában (Müpa),
ahol annyi munkával látják el, hogy kis híján ínhüvelygyulladása lesz a
sok vezényléstől és a pénzszámlálástól, amit érte kap. Sőt
menetrendszerűen most is ő a Wagner-napok művészeti vezetője –
örvendeztetett meg a jó hírrel még májusban Káel Csaba, a Müpa
vezérigazgatója.
Fischer Ádámot most éppen Wolf-díjjal
tüntették ki, és a csaknem harmincmilliós jutalmat át is utalta a
migránsokat támogató Soros-szervezetnek, a Helsinki Bizottságnak, hogy
még több érzékenyítőtréninget szervezzenek az idegengyűlölő magyaroknak.
Közben lejárt az időnk a kvízfeladványra. A
nyertesek között egy belépőt sorsolunk ki a Prőhle úr intézetében
megrendezendő őszi Margó Irodalmi Fesztiválra, ahol sok-sok rettegőt
láthatnak majd. Tehát a megfejtés a következő: Verebes István rendező úr
mondta mindkettőt, az elsőt 2017. október 19-én az ATV műsorában, a
másodikat a már szemlézett 168 Óra-beli interjúban idén június 10-én.
Láthatjuk, hét hónap alatt észrevétlenül
átmentünk a totális diktatúrába. Columbo hadnagy után már minket is csak
egyvalami nem hagy nyugodni. A június 10-i 168 Óra-interjúban ugyanis
van egy mondat Verebestől: „Érdekes, de az utóbbi tíz évben csak a
jobboldalhoz sorolt igazgatóktól kaptam munkát.”
Önök értik ezt?
SzakácsÁrpád - www.magyaridok.hu
VálaszTörlésAzért azt jó lenne tudni, hogy lehet hogy az összes ilyen tetű mind zsidó????